کراس اور صفر چینی تا 500 میلیون تومن چی میتونید بخرید؟

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کلاس های خودرویی حال حاضر دنیا کراس اور ها هستند زیرا در کنار اصطحلاک کم و کیفیت سواری خوب در سطح شهر دارای استایل خودرو شاسی بلند می‌باشند و علاقه مردم به خودرو بزرگ و همچنین تسلط رانندگی بر جاده همواره وجود داشته است. که در بازار داخلی و با توجه به افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی، کراس اورهای چینی اتومات به پرفروشترین های بازار تبدیل شده اند و اکثر محصولات جدیدی که خودروسازان عرضه می‌کنند معمولا در همین کلاس قرار می‌گیرند.

برای خرید کراس اور در بازار ایران بسته به بودجه ای که در نظر گرفته میشود انتخاب های خیلی زیادی هست ولی ما میخوایم بدونم در حدود بودجه 400-500 میلیون چه کراس اور صفری میتوان خرید.

در این بازه کراس اور های چینی دسته دوم زیادی هست مثل هایما s7، جک s5 ، هایما s5، تیگو5، بی وای دی s6، سوزوکی گرند ویتارا و از ماشین های میلادی با این حدود بودجه میتوان به رنو داستر تک دیفرانسیل اشاره کرد.

منتهی هدف ما بررسی خودرو های صفر چینی هستند زیرا بسیاری از خریدارن دوست دارند خرید خودرو صفر رو تجربه کنن که مزایا زیادی از جمله حس اولیه خوب، گارانتی و عدم اصطحلاک اولیه دلایل خوبی می‌باشد. بنابراین ما با این رنج قیمت سه خودرو داریم که با این بودجه قابل دسترس هستند:

1: جک s3 که مدل 99 با قیمت بین 440 تا 450 میلیون تومان در بازار هست: محصول کرمان موتور که بعد از عرضه جک s5  خیلی ها توقع داشتن بازار خیلی خوبی رو تجربه کنه و تقریبا بازار خوبی هم داره.

البته جک s3از لحاظ حجم کوچکتر از s5 است و از نظر ظاهری و طراحی بیرونی  بسیار سلیقه ای می باشد. اجزا بدنه جداگانه زیباست، اما در کنار هم ممکنه مورد پسند خیلی ها قرار نگیره. از لحاظ قوای محرکه موتور 1600cc تنفس طبیعی داره و حدود 107 اسب بخار قدرتشه که در کنار گیربکس CVT ضعیف ترین دینامیک رانندگی بین 2 رقیب دیگه اش داره مخصوصا در سر بالایی ها. طراحی کابین و کیفیتش خوبه و از لحاظ آپشن مثل بقیه چینی ها توی این کلاس معقوله و به آپشن هایی مثل سانروف، فرمان برقی، سنسور عقب، دی لایت، آینه جانبی برقی، صندلی با پوشش چرمی و 2ایربگ می‌توان اشاره کرد. از لحاظ کیفیت ساخت و خدمات فروش خب کرمان موتور اسم خوبی داره و از لحاظ بازار دست دوم می‌شه گفت ماشین محبوبیه.


2: چانگان c35 که مدل 99 با قیمت بین 460 تا 470 میلیون تومان در بازار هست: ماشینی که طراحی معقولی داره و مورد 7پسند خیلیاست. موتورش 1600cc ، با 120 اسب بخاره که توانایی و ضعف موتور در سربالایی خودش رو نشون میده.  ابعادش حد واسط جک s3  و ام وی ام x33s هستش و طراحی داخلی و کیفیت کابین معقوله و آپشن های عف بقیه چینی ها مثل جک S3 داره با این تفاوت که با 4 ایربگ مزیت خوب ایمنی به رخ می‌کشه. از لحاظ خدمات پس از فروش که خب شرکت سایپا پشتیبانی میکنه و حرفی توش نمی‌مونه و بازار دست دوم بهتری نسبت به 2رقیب دیگش داره.


3: ام وی ام مدل x33s که مدل 99 با قیمت بین 450 تا 460 میلیون تومان در بازار هست: با موتور 2لیتری و 136 اسبی از لحاظ توان حرکتی از چانگان و جک پرقدرت تر است ولی هنوزم گیربکس CVT یکنواختی خودشو داره.

ابعاد ام وی ام بزرگتره و طراحی بیرون و داخلی خوب و کابین جادارتر نسبت به رقیباش داره. از آپشنها هم مشابه جک S3 و با همون 2ایربگ هستش. از لحاظ خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو  نسبت به سایپا و کرمان موتور پشتیبانیش کمی ضعیف تره و نکته جالب اینکه در حال حاضر قیمت بازار از قیمت کارخونه پایین تر است و یکی از ضعیف ترین بازار های دست دوم بین این دو رقیب داره. در هر 3 خودرو نبود کیلس استارتر به چشم میاد و با توجه به محدودیت ها و افزایش شدید خودروهای برند هر 3خودرو بازار خوبی را تجربه می‌کنند. در گذشته با 500 میلیون تومن می‌توانستیم لوکس ترین خودروهای مطرح را انتخاب کنیم و حال باید دید در آینده چه خودروهایی را می‌شود انتخاب کرد.